Kulturhus ’t Trefpunt in Heeten zit weer in de lift

Gepubliceerd op 8 januari 2019 om 15:47

Foto De dorpskern van Heeten. © archief Tom van Dijke

Een andere visie, het aannemen van een nieuwe beheerder en een groter aanbod van activiteiten hebben ervoor gezorgd dat kulturhus ’t Trefpunt weer terug is op het oude niveau. ,,Het loopt beter dan ooit’’, laat bestuurslid Jan Regelink weten. ,,We hebben een half jaar keihard gewerkt om dat voor elkaar te krijgen.’’

De locatie gelegen in het centrum van Heeten kwam vorig jaar in het nieuws door het vertrek van voormalig beheerder Ernst Cochlovius. Hij werd om financiële redenen ontslagen. Na zijn vertrek stapten tegelijkertijd zeven vrijwilligers op. Zij waren het niet eens met het besluit van het bestuur om Cochlovius te ontslaan.
Ook dreigden enkele van de 38 verenigingen, die gebruikmaken van het kulturhus, elders onderdak te zoeken. Voor zover bekend, is dat niet gebeurd. Het bestuur heeft een nieuwe visie geschreven en alles op alles gezet het kulturhus draaiende te houden. In de maand januari wordt de nieuwe beheerder bekendgemaakt.

Bron de Stentor