Bibliotheek Servicepunt Heeten

Digitaal gereserveerde boeken halen en brengen kan elke week op:

Openingstijden

  • Maandag 14.00u - 15.30u
  • Dinsdag 14.00u– 15.30u
  • Donderdag 14.00u – 15.30u

Onze vrijwilligers helpen u graag op deze dagen 


Wat houdt een servicepunt in?

  • Bij een servicepunt kunnen bibliotheekleden gereserveerde bibliotheekmaterialen afhalen en inleveren.
  • Bij het servicepunt staan geen boeken e.d. van de bibliotheek.
  • Ook is er geen inname- of uitleenapparatuur aanwezig. Wel staat er een computer met internet waar ieder de bibliotheekcatalogus kan raadplegen, boeken kan verlengen of reserveren of bijvoorbeeld online lid kan worden.
  • De lener reserveert in de online bibliotheekcatalogus (thuis of op het servicepunt via de computer) materialen en ontvangt bericht wanneer deze bij het servicepunt klaarliggen. De materialen staan op dat moment al op de lenerspas. De boeken kunnen dan gewoon worden meegenomen.
  • Bij het inleveren kunnen de boeken meteen door de lener in de krat bij het servicepunt worden gelegd. Het materiaal wordt in Raalte ingenomen en gaat op dat moment van de pas.
  • Bij het reserveren kan worden aangegeven waar de lener het materiaal wil ophalen, dat kan bij het lokale servicepunt, maar kan ook in de bibliotheek Raalte.
  • Alle leden (jeugd en volwassen) uit het betreffende dorp kunnen gebruik maken van het servicepunt.

Het streven is dat het servicepunt zoveel mogelijk open is, maar dit is afhankelijk van de accommodatie. Onze vrijwilligers bieden ter plekke op gezette tijden ondersteuning.

Voor vragen kunt u gebruikt maken van onderstaand contactformulier.
Contactpersoon Bibliotheek Raalte dhr J. Biljardt